Opvliegen enzo. - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Kirsten Zuidersma - WaarBenJij.nu Opvliegen enzo. - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Kirsten Zuidersma - WaarBenJij.nu

Opvliegen enzo.

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 November 2013 | Aruba, Boegoeroei

Yeeeey daar ben ik dan eindelijk!
Boegoeroei, Aruba.
op dit moment lig in aan het zwembad. jaaaa het is hier inderdaad kwart over 8. ben al zo'n 2 uur wakker. Jetlag...
mooi de tijd om even een eerste blogje te schrijven!
via deze site ga ik (proberen) jullie op de hoogte te houden van wat ik hier doe en meemaak.

nou het begon gister natuurlijk allemaal.
6:00. de wekker ging en het eerste wat Katinka zei:
"Kipje het is zo ver..." jep inderdaad. het is zo ver...
gelijk klaar wakker natuurlijk.
Op naar schiphol! samen met zusje, zus, papa en beste vriendinnetje gingen we richting het vliegveld.
nog veel geauwehoer en even genoten van het poepweer in Nederland.

Gearriveerd op schiphol. eerst maar eens mijn koffer dumpen.
24,8 kilo. shit... dat is 1.8 kilo te veel.
tjsa wat haal je er dan uit. naja mn dekbedje er maar uit. heb ik toch eeeeeigelijk niet nodig. chocoladeletters er uit.. (sorry carly! heb er nog wel 2 in mn handbagage gestopt hihi). weer wegen. jahooee 22.6 kilo. toppie!
En toen kwam Erik. jeeeeeej!!!! heb hem ook tot de duane niet meer losgelaten.

had wel verwacht dat ik het lastig zou krijgen met afscheid nemen..
maar niet zo erg.
ik had mezelf niet meer onder controle en kon niet meer stoppen met huilen. Eenmaal in de rij bij de duane kon ik niet meer naar ze zwaaien want dan begon ik weer te janken.
"wilt u een zakdoekje?" "nee dankje het gaat wel.." NEEEEE T GAAT NIET WHEEEHHHH dacht ik.

nouja hophop gauw naar de gate want ik had nog maar een half uurtje.
lekker groot vliegtuig. we gingen met een groter vliegtuig weg dan dat gepland was dus we moesten nog een half uurtje wachten op de catering.
maar omdat het dus zo'n groot vliegtuig was zat ik heerlijk alleen, de hele reis. dus ik had mn handbagage koffer en tas gewoon naast me neergezet zodat ik ook niet steeds naar die opbergruimtes hoef te graaien.

De reis zelf ging eigenlijk prima.
Bijna geen turbulentie gehad en aangezien ik zo'n schermpje op de stoel voor me had kon ik zelf uit iets van 70 films, tv series, concerten en noem maar op kiezen dus ik vermaakte me wel. heb iets van 5 films gekeken dus de tijd vloog voorbij! (-:

Pling! tijd om te landen!
raampje open.. wauw wat een prachtig eiland.
beneden me zag ik een paar dolfijnen springen en ik zag de spierwitte stranden, een paar grote hotels en wat mooie bootjes.

de landingsbaan is echt vlak aan zee dus dat was even een rare ervaring, haha.

Nog even wachten bij de paspoortcontrole en op naar de aankomsthal.
Gelukkig kon Manuela me ophalen. was ik erg blij mee want als je daar aankomt in een vreemd land en zo is het wel fijn dat er iemand is die je kent en vertrouwen kan.

in haar Jimny gingen we richting perle d'or, het appartementencomplex.
Perle is een complex die ongeveer driekwart gevuld is met Nederlandse stagiaires. verder zijn er een paar spanjaarden, amerikanen en een paar belgen.

er waren veel mensen gister weggegaan en ook weer aangekomen dus de schoonmaakster had nog geen tijd om mijn kamer schoon te maken dus daar moest ik nog eventjes op wachten.

de kamer zelf stelt niet heel erg veel voor, maar genoeg om mezelf te redden. wel moet ik nog even opjacht naar een wokpan of zo want ik heb een steelpannetje en een kapotte koekepan. daar moet je dus zelf voor zorgen hier. maar Manuela vertelde me dat ze eigenlijk amper zelf kookt want het geld dat je voor avondeten betaalt hier in het restaurant, PamPam, kan je haast niet voor koken. je hebt gewoon voor 7/8 dollar een complete maaltijd. dus ja waarom zou ik dan moeite doen. haha.

maargoed verder heb ik nog niet zo heel veel gezien hier.
wél ben ik eventjes op jacht gegaan naar een paar mooie beesten hier. ik kwam niet verder dan een paar salamanders. tot dat ik hier ging zitten en mn laptop aan deed. vlak voor me liep een vélgroene leguaan dus dat was wel grappig. maar die lopen hier rond als katten in Nederland lopen dus dat zal wel normaal worden.

maaaargoed ik ga even een ontbijtje scoren, contract tekenen van appartement, en dan mn auto ophalen! mn eigen Jimny scoren.
en dannnn lekker naar het strand!

dus ik zal jullie later wel weer op de hoogte brengen!

Te otro biaha!
xxxxxxx


  • 02 November 2013 - 14:06

    Inge:

    Ik heb denk ik toch liever Tho hier rondlopen ipv een knalgroen eng beest, haha.
    Fijn dat je op je plekje zit! En dat koken.. Ik zou het maar afschaffen idd de komende maanden!
    Dikke kus en voorzichtig scheuren in je Jimmy!

  • 02 November 2013 - 20:13

    Marlou:

    Ahh klinkt al super gaaf allemaal! Kan niet wachten om foto's te zien!!

  • 04 November 2013 - 01:09

    Inge:

    Yeuh! The girl has arrived!

    Moest een beetje gniffelen:
    " ik had mezelf niet meer onder controle en kon niet meer stoppen met huilen. Eenmaal in de rij bij de duane kon ik niet meer naar ze zwaaien want dan begon ik weer te janken.
    "wilt u een zakdoekje?" "nee dankje het gaat wel.." NEEEEE T GAAT NIET WHEEEHHHH dacht ik."

    ZO HERKENBAAR. Zelfs McDonald's bood me extra tissues aan hahahaha!
    Maar ga er van genieten, en hoop dat het allemaal goed gaat! xxxxxxxx

  • 04 November 2013 - 15:32

    Annemarie:

    Klinkt super leuk allemaal! Fijn dat je op je plek zit daar. Geniet er lekker van en ik ga je volgen!

    Dikke kus XXX

  • 04 November 2013 - 17:33

    Carly:

    verdikkeme, nouja geniet dan maar extra van de 2 die je wel mee hebt! mooi verhaaltje ook trouwens! zolang die beesten maar niet bij je in bed gaan liggen net zoals wat katten doen lijkt het mij geen probleem haha(en dan weer doen wat jullie kat gedaan heeft)! enjoy chick! love x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Boegoeroei

opvliegen en zo.

Hehe... eindelijk is het zover. 1 november 2013.
maanden gewacht, gezeurd en geregeld.
Ik zit tot 1 april hier op Aruba.
Ik ga stage lopen bij de frontoffice van Tamarijn.
super mooi resort, vlak aan zee. (jaja paradijsje.. witte stranden.. palmboompje.. coctailtje.. allesss)

vanmorgen werd ik wakker en het eerste wat Katinka zei, die naast me lag:
"Kipje het is zo ver..." jep... het is zo ver.
6 uur ging de wekker en om 7:15 gingen we weg.
samen met papa, zus, zusje en Katinka gingen we richting schiphol (Erik kwam vanaf Voorhout).
nog veel gelachen en geauwehoer kwamen we daar aan.
eerst maar eens die koffer kwijt zien te raken.
shit. 24.8. dat is 1.8 kilo te zwaar. chocoladeletters er uit (sorry carly!) en dekbedje er uit. hatsikideeee; 22,8 kilo (jaja zware chocola blijkbaar)
maaar goed koffer gedumpt.. op erik wachten en eindeloos knuffelen.
nog even geld wisselen en naar de duane lopen.
en ja dan ist moment aangebroken.
allerlaaaatste knuffel op nederlandse bodem.
dat viel even zwaar. na heel veel knuffelen en huilen stond ik bij de duane.
nog even zwaaien en weg.. daar ging kip.
gauw naar de gate want door al dat geknuffel had ik nog maar drie kwartier. (jaaaaa ik wilde nog even taxfree shoppen en blablabla maar dat kwam er niet meer van)
ik vloog met KLM dus het was sowieso wel relaxter dan dat ik ben gewend met ryan air of zo dus dit was wel heel lekker.
heb ook de hele reis alleen gezeten dus als ik een filmpje aant kijken was moest ik hem afentoe even op pauze zetten om even horizontaal te liggen. (overigens niet meer geslapen dus ben nu (21:05 arubaanse tijd) ook redelijk kapot.

ohja en onderweg mocht ik pas een paar brieven en kaartjes lezen en cadeautjes open maken dus dat was natuurlijk weer huilen. hahaha.
nou vertel ik dit alsof ik het een drama vind om weg te gaan en er heel erg tegenop zie maar dat is dus niet zo.

ik werd hier opgehaald door Manuela dus dat was wel heeel erg fijn.
werd gelijk voorgesteld aan andere bewoners van Perle d'or (appartementencomplex hier, met heeeel veel nederlandse stagaires)

Morgen mn autootje ophalen, boodschapjes doen en lekker naar het strand. maar nu eerst; SLAPEN!

weltrusten lieve mensen!

p.s; ik ga proberen zo vaak mogelijk even een verhaaltje te typen. hihi.

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

love aruba more and more...

31 Januari 2014

3 maaaanden

22 December 2013

Reisverslag nummerooooo 3!

29 November 2013

4 weken verder.

02 November 2013

Opvliegen enzo.
Kirsten

Stage @Aruba Receptie&Activiteiten @Tamarijn Divi Resort 1-11-2013 tot 16-03-2014

Actief sinds 02 Nov. 2013
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 4863

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 01 April 2014

opvliegen en zo.

Landen bezocht: